Kargalar Meclisi - Kitap yorumu



                             Kitabın adı : Kargalar Meclisi
                                       Kitabın yazarı : Leigh Bardugo

                                       Kitabın yayınevi : Novella Dinamik 

                                                  Sayfa sayısı : 524 

       

                Tamamen bir macera kitabıydı.Hem de şu deli dolu ; en eğlenceli olanlarından,az bulunanlardan.
 Hemen kitabın konusuna değinmek istiyorum çünkü okurken eğlendiğim gibi kitaptan bahsederken de çok eğleneceğimden adım kadar eminim.
      Bir çetemiz var , bu duruma çok şaşırmamış olmalısınız çünkü macera kitabı denince akla gelen unsurlardandır çete kavramı.Bu çete; intikam duygusunun , hırsın , macera tutkusunun ve biraz da özlemin yoğrulduğu karışık duygulardan bir araya geliyor, 6 kişiden bir araya geliyor.Hayatta yalnız kalmış ve zekasına hayran kaldığım Kaz , eski hayatından bahsettiğinde onun adına bir hayli üzülmüş olduğum Inej,halkını korumak için yapmış olduğu şeyi düzeltmek uğruna çırpınan Nina , kalbinde aşkla karışık intikam duygusunun volta attığı Matthias , sırlarla dolu kumar düşkünü olan Jesper  ve zengin bir hayatı bırakıp maceranın tadına bakmak isteyen Wylan...
   Tüm bu ilginç karakterler bir araya yalnızca bir hedef için geliyorlar.Ancak bu hedef karakterlere göre farklı anlamlar ifade ediyor.Fakat ne anlam ifade ederse etsin ,canlarını tehlikeye atacak kadar önem veriyorlar.
Kitapta bu hedef,takas,anlaşma ve daha yerine birçok kelime koyabileceğim kavram uğruna yaşadıkları anlatılıyor pardon yaşatılıyor.
 Yorumumun başında kitabın bir macera kitabı olduğundan bahsetmiştim.Ancak çoğu kitapta olduğu gibi ana türün etrafında dönen unsurlar var . Örn; fantastik kavramı.Kitabın türü yani macera , " Grisha"kavramıyla birlikte fantastikleştirilmiş.(böyle bir kelime var mıydı bilmiyorum.Ama artık var.)Ve bu durum kitabı daha ilgi çekici hale getirdi benim açımdan.
  Kitapta aşk var mıydı ?
Evet!Size kendini  hissettirecek ve kalbinizi sevgiyle dolduracak kadar vardı. Ancak aşk türünü sevmeyen birinin bile kitapta daha fazla aşk isteyeceği kadar azdı.Ve bu durum yine benim çok hoşuma gitti.Çünkü ikinci kitap hakkında merak ettiğim konular arasına bir konu daha yer edinmiş oldu.Kitapla ilgili her durumun çok hoşuma gittiğini söylemiş miydim? Hayır! Çünkü yalan söylemekten hoşlanmam.Kitap başta beni "rs"ye sokuyordu.Tamam daha sonra gönlümü aldı ancak çoğu okurun "rs"ye sokan bir suçludur bu kitap.

Her neyse kitabın benim için bir suçlu değil,500 sayfalık bir sefa olmasının mutluluğunu yaşayarak küçük bir uyarıda bulunup puanlamamı yapacağım.

Uyarı : Şu sıralar "rs"ye girecek gibiyseniz , ha "rs"deyim ha çıktım diyorsanız kitabı birazcık ertelemeniz gerekebilir.Ancak macera tutkunu bir insansanız "rs" yanınıza uğramaz , merak etmeyin.

(Rs:Kitap okuyamama durumu)

Puanım : 5/5 

"Kaz arkasına yaslandı : ' Bir adamın cüzdanını çalmanın en kolay yolu nedir?'
    'Boğazına bıçak dayamak?' diye sordu Inej 
   ' Sırtına silah dayamak?'diye sordu Jesper
   'İçkisine zehir katmak?'diye önerdi Nina.
   'Hepiniz iğrençsiniz' dedi Matthias.
Kaz gözlerini devirdi.'Bir adamın cüzdanını çalmanın en kolay yolu ona saatini çalacağınızı söylemektir.'"


 -Aysima-

Yorumlar