Psikiyatrist| kitap yorumu




(Kitap yorumu)

"... ona seslenmek istiyor, ama bu olanaksız. Tek yapabildiği boğuk bir ses çıkarmak ve yüzünü yokladığında ağzının olmadığını korkuyla fark ediyor. Dudaklarının olması gereken yerde sadece dişleri ve diliyle hissedebildiği dümdüz, gergin deri var. ..."
Okumadan önce yorumlarına bakmıştım. Kitaptan bir tersköşe bekliyordum, beni etkilememeliydi. Nasıl bu kadar etkilendim? Nasıl tıpkı Ellen gibi yaşadım. Nasıl baş ağrıları bile banagerçek geldi de onunla birlikte acıyı paylaştım? Nasıl, nasıl, nasıl? Gerçek seni bulacak. Bunun anlamını nasıl bilemedim? Nasıl Kimseye inanma yazmasına rağmen Ellen'ı gerçek gördüm? Nasıl bitti? Bitmemeliydi, böyle olmamalıydı. Bundan sonra okuyacağım ve önce okuduğum romanlarda yer alan 1 kusur bile olmadan bir kitap nasıl bitebilir? Puanım 5. Hayır 10. 5 üzerinden 10. Olayların akışı nefesimi keserken ben öğrenmeye açlık duydum. O açlık o kadar büyüktü ki ben Ellen oldum. 3. Kişi değildim bu sefer. Kitaptaydım, o dünyadaydım. Ben de Mark'tan şüphelendim, Chris'e olanları farklı gördüm ve ben de Kara Adam'a inandım. O kadını ben de gördüm. Ellen her dayak yediğinde nefesim kesildi, kendime gelemedim. Kendimi kaptırıp anlamadan okuduğum paragrafları baştan alırken kitap bitmesin diye dua ettim. Ben ilk defa bir kitabı yaşadım. Puanım 5. Hayır 10. 5 üzerinden 10. Ben ilk defa kendi labirentimi keşfettim, ilk defa kendimden bile şüphe ettim. Psikiyatrist... Bir psikiyatrist kimsenin görmediği bir şiddet mağdurunu kurtarmaya çalışırsa hangi kilidi açar? Bir kapı? Bir kutu, bir buzhane? Korku, şiddet ve paranoya bir okura nasıl işlenebilir? Wulf Dorn dendiğinde akla nasıl kusursuzluğun en büyük kusur olduğu gelir? Yaşamak dediğimiz şey bilinçaltına işlenmiş bir savunma mekanizması mıdır? Stephen King'i kim geçebilir?! Wulf Dorn... Cevabım bu. Puanım 5. Hayır 10. 5 üzerinden 10. Elimde dolaştırıp bitmesini istemediğim ama bir kere okumaya başladığımda onu bırakıp ders bile çalışmadığım bu kitaba puanım 5. Hayır 10. 5 üzerinden 10. Kara Adam'ın ve Lara'nın kim olduğunu öğrendiğimde ellerimin titrediğini fark ettim. Yorumum bitsin istemiyorum, bu kitapla bağım kopsun istemiyorum, bu kitaptan sonra okulun zorla okuttuğu kitaplara başlamak istemiyorum. Ben Deniz... Kendi benliğimi reddedip bana zorunlu bırakılan kitaplar arasında o kitapların dünyasına itilip arkamdan kapı kapatıldığında, buzhanede kilitli kalmış gibi olacağım. Ve benim hayatım gerilimden bir haber ve sıkıcı olacak. Bu kitaplar olmadıkça...
🎶Senin için elimi ateşe sokmaya hazır değilim, başının çaresine bak. Ama vicdanımı rahatlatmak için sana numaramı vereyim.
🎶Kara Adam'dan kim korkar, yoksa unuttun mu?
🎶O beni almaya geldiğinde benikoruyacağına söz ver.
🎶Hala geri dönebilirsin.
🎶Kendini korku filmlerinde garip gürültünün ne olduğunu öğrenmek üzere elinde mumla tavan arasına çıkan şu aptallara benzetiyordu. Ama başka çaresi var mıydı?
🎶Bu ses. Bu fısıldayan ses. Kulağa çok garip... tanıdık mı geliyordu?
🎶Şimdi bayılırsan hareket özgürlüğü kazandırırsın. Sonra istediği her şeyi yapabilir, o hasta beyninin içinden geçen her neyse. Ve herhalde ceketini çıkarıp sevgiyle üzerine örtmeyecek ve seni yosun yatağında uyumaya bırakmayacak. Isimsiz kadını düşün!
🎶Mark o zaman gülmüştü.
🎶Ama bunu neden yapacaktı?
Neden deli rolü yapıyordu?
Neden onaacı çektiriyordu?
NEDEN?
🎶Zayıflığını gösterirsen diğerleri seni yiyip biririr.
🎶Oyun yeni başlıyor
🎶Insan bazen kendine yalan söylemekte o kadar uzun süre başarılı olur ki sonunda kendi uydurduklarına inanmaya başlar.
🎶Eh, rüyalar hep sürrealdir, bu onların doğasında vardır.  Artık realitenin öte tarafında bulunuyorsunuz. Bu, tüm rüyaların adeta deliliğe yolculuk yapması demektir. Bununla-Deminki sorunuzu yanıtlamak adına- gerçekten ruh hastası olduğunuzu söylemek istemiyorum. Siz... şey, biraz şaşkınsınız ve kendinizi toparlamanız gerekiyor, diyelim. Ama zaten hepsi bu kadar. Biraz düşünme cesareti gösterildiğinde tekrar yoluna konamayacak bir şey değil.
🎶Bu, bir granit parçası üzerinde çalışan, sert yüzeyi küçük bir delik oluşana kadar zedeleyen, damlalardan oluşturan bir staccato gibiydi.
🎶Insan ağladığında zayıf ve kırılgan oluyor, gözyaşlarını tutamıyordu.
🎶Bir insan beyni 100 trilyon sinapsın birbiriyle iletişim halinde olduğu yaklaşık yüz milyar sinir hücresinden oluşur. Bu arads her düşünce kafamızda kelimelere dönüşmeden önce inanılmaz bir hızla oluşur.
🎶Genellikle delirmek olarak adlandırılan duruma giden yol hiç de uzun değildir. Bazen birkaç beyin hücresi arasında küçük bir iletişim sorunu buna yeter ve bu olur.
🎶Tedbirli olmak iyidir. Sonra 2 neşter daha aldı ve ilkinin yanına koydu. Ve bütün iyi şeyler üç tanedir.
🎶Karanlık ortaçağdan kalma hidroterapi, diye düşündü Ellen. Ruh hastalığına karşı buzlu su. Üzerine kapak kapa, haykırmaya bırak, bekle.
🎶Cehennemin içinden geçerken aklını yitirdi.
🎶Acı, gerçeğin açıkça sınıflanabileceği çok az duyudan biriydi. Bedensel acı hisseden, şimdi burada bulunuyor demekti.
🎶Bomboş kafasının içinde tek berrak düşünce kısa bir an dikkatini çekti: Şimdi beni öldürecek.
🎶Bu açık sözlülüğün ve yardımların içindi. Ama bir ikincisi hiçbir zaman olmayacak.
🎶Köy sakinleri, korkunç bir şeyler gizlediği için arkalarında yükselen şatoyu inkâr ederler.
🎶Onun bir şey mi yapacağını düşünüyorsunuz?
Daha da kötüsü. Bundan eminim.
🎶Ses karmaşası
Çok acıyor.
Uyan, uyan, uyan.
Neredeyim? Kimim?
Korkak tavşan, korkak tavşan.
Ellen, her zaman en iyi öğrencimdiniz.
Ben, olduğum kişiyim.
🎶Bırak! Şimdi oraya gidersen öleceksin! O zaman sen de yok olursun.
🎶Çok geç kaldık!
🎶Acı... tek gerçek duygudur.
🎶Acıyor... ama çok güzel. Beni özgürleştiriyor.
🎶Sadece bir gölge olmak iyi bir histi. Gölgelerle alay edilemezdi; ne kadar aptal olurlarsa olsunlar. Gölgeleri bakımevine de yollayamazlardı. Sadece yok sayarlardı veböylesi daha iyiydi.
🎶Tıpkı kapısı açık kalmış bir buzdolabı yutmuş gibi.
🎶Bu sesimin yankısı değil, hayalet öyle sanmamı istiyor.
🎶O zaman artık hiç kimse ona gülmezdi.
O zaman bir kahraman olurdu.
Batman gibi.
🎶Batman'in pelerininden çok daha kara, son düşüncesi oldu.
🎶Lara'nın kendisi...
🎶Bir saat ya da daha fazla, öylece oturup pencereden dışarı baktılar. Ve ondan sonra her gün.
🎶Axel benim.
🎶Hatta Chris'ten şüphelenecek kadar ileri gittim.
🎶Bu, Mark'ı güldürecek kadar ölümcül bir tesadüftü. Etkeni bulmuştu. Tetikleyici buydu. Yanlış zamanda, yanlış yerde işini göremeyen küçük bir parça volfram.
🎶Bu, hayatımda duyduğum en çılgın hikaye.
🎶Gerçek dışı... ama nihayetinde neyin gerçek olup olmadığını kim söyleyebilir?
🎶Lara. Adım Lara.
Tüm bu alıntıları yazarken kitabı tekrar gözden geçirdim ve bu basit cümlelerin aslında içinde bir canavar ve mahkum taşıyan psikiyatrist için önemini tekrar anladım. Parmaklarınızın gerçeği ortaya çıkarıp tornavida ucunda yaşanılan hayatı aydınlatan bozuk volframa değmesi dileğiyle. Bu uzun yorumu okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yorumlar